Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=1525500

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=3114

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

publikacja elektroniczna on-line

Forma produktu

Publikacja elektroniczna online lub do ściągnięcia

szczegóły formy

PDF
Zawartość

zawartość podstawowa

Tekst (do odczytu wzrokowego)

zawartość dodatkowa

Tabele, wykresy, diagramy, grafy
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku

całkowita liczba stron publikacji elektronicznej z okładką włącznie

158
Strony

wielkość pliku

2540
Kilobajty
Korzystanie z publikacji
nieograniczone

Opis bibliograficzny

Tytuł
Marketing w sporcie. Sport w marketingu
Podtytuł
Młodzi o sporcie 2016
Twórca

autor

Wielu autorów

redaktor naukowy

Nessel, Karolina (1974-....) ISNI 0000000357007628
Wydanie

typ wydania

Wydanie cyfrowe (born digital)

numer wydania

1

miejsce wydania

Kraków
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Katedra Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego

pełna nazwa wydawcy

Instytut Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego

adres siedziby

ul. prof. St. Łojasiewicza 4
30-348 Kraków

numer telefonu

e-mail

Data

data wydania

2016-09-30

data upublicznienia metadanych

2016-09-30

Opis marketingowy

Spis treści

Wstęp (Karolina Nessel), str. 4

Część I. Marka i wizerunek sportowy

Rozdział 1. Znaczenie marki i wycena jej wartości – analiza przypadku Ruch Chorzów S.A. (Igor Perechuda, Katarzyna Strąg), str. 7
Rozdział 2. Kreowanie marki Akademickiego Związku Sportowego wśród studentów UE Katowice (Kajetan Suchecki), str. 23
Rozdział 3. Wpływ organizacji igrzysk olimpijskich w 2008 roku na wizerunek marki „Chiny” (Marcin Widomski), str. 35
Rozdział 4. Sportowy wizerunek Miasta Krakowa (Paulina Dużyk-Dyna), str. 50
Rozdział 5. Prawne aspekty wykorzystania wizerunku sportowców i trenerów w działalności marketingowej klubów i związków sportowych (Mateusz Stankiewicz), str. 73

Część II. Zarządzanie marketingowe w sporcie

Rozdział 6. Lojalność kibiców klubów sportowych (Szczepan Kościółek), str. 88
Rozdział 7. Socjotechniki w marketingu klubów piłkarskich (Klaudia Mękal), str. 99
Rozdział 8. „Wisła Kraków to nasza historia” – marketing relacji w akcji crowdfundingowej klubu piłkarskiego (Tomasz Czwartkiewicz), str. 115
Rozdział 9. Segmentacja studentów na rynku płatnych usług sportowych (Szczepan Kościółek), str. 129
Rozdział 10. Produkt trenera personalnego doby Internetu (Józef Fazan), str. 143

Tekst promocyjny

O tym jak kształtować marketing mix sportu oraz z wykorzystaniem sportu

Nota biograficzna

Katedra Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego - prowadzi prace badawcze z zakresu zarządzania i ekonomii, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii innowacji, współpracy i przedsiębiorczości w branży turystyki, sportu oraz mediów społecznościowych. Kształci menedżerów sportu, menedżerów turystyki oraz nowoczesnej komunikacji na studiach uzupełniających magisterskich oraz podyplomowych.

Dodatkowy opis

oznaczenie open access

Publikacja jest dostępna na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.

opis pełny

Dzisiaj już nikt nie poddaje w wątpliwość rynkowego wymiaru sportu, zaś termin „marketing sportowy” stał się częścią języka powszedniego. To pojemne określenie kryje dwustronną zależność między sportem a marketingiem. Z jednej strony to sam sport, wskutek swojego urynkowienia i rosnącej konkurencji w możliwościach zagospodarowania czasu wolnego, coraz częściej korzysta z narzędzi zarządzania marketingowego, by trafić do większej liczby odbiorców (mowa wówczas o marketingu sportu). Jednocześnie jednak w licznych obszarach gospodarki i polityki dostrzeżono potencjał sportu do pozycjonowania własnych produktów, budowy wizerunku, komunikacji z aktualnymi i potencjalnymi interesariuszami, a więc do działań z zakresu komunikacji marketingowej (mowa wówczas o marketingu poprzez sport). Ilustracją szerokich możliwości duetu sport i marketing jest kreacja marki. W samym sporcie wkłada się dziś wiele wysiłku w budowę marki różnych produktów sportowych, marką stają się pojedynczy sportowcy, jak i całe drużyny. Równolegle swoje marki właśnie poprzez sport promują nie tylko firmy przemysłowe czy usługowe, ale także miejsca, a nawet całe kraje.
Niniejsza monografia pprezentuje różne aspekty marketingu w sporcie oraz sportu w marketingu, przede wszystkim z perspektywy nauki zarządzania, ale także prawa i socjologii. Monografia ta składa się z dwóch części. Część pierwsza dotyczy budowy marki i wizerunku w sporcie i przez sport. Przedstawione zostały w niej zagadnienia wyceny marki klubu sportowego na przykładzie Ruchu Chorzów S.A. (rozdział 1 autorstwa Igora Perechudy i Małgorzaty Stępień) oraz budowy marki uczelnianego klubu AZS w niesportowej uczelni, jaką jest Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach (rozdział 2 autorstwa Kajetana Sucheckiego). Pokazane zostało także, w jaki sposób organizacja igrzysk letnich wpłynęła na wizerunek marki „Chiny” (przez Marcina Widomskiego w rozdziale 3) świadomie buduje swój wizerunek sportowy (rozdział 4 autorstwa Pauliny Dużyk-Dyny). Uzupełnieniem rozważań o marce i wizerunku sportowym jest przedstawienie aspektów prawnych wykorzystania wizerunków sportowców i trenerów przez kluby i związki sportowe (w rozdziale 5 napisanym przez Mateusza Stankiewicza).
Część druga monografii prezentuje wybrane zagadnienia z obszaru zarządzania marketingowego przedsięwzięciem sportowym. Punktem wyjścia jest rozdział 6 Szczepana Kościółka o sposobach budowania lojalności kibiców sportowych. Egzemplifikacją tych rozważań są dwie kolejne prace: rozdział 7, w którym Klaudia Mękal identyfikuje socjotechniki stosowane przez kluby piłkarskie Ekstraklasy w celu zwiększenia frekwencji stadionowej, oraz rozdział 8 przedstawiający udaną akcję finansowania społecznościowego Wisły Kraków z perspektywy marketingu relacji (autorstwa Tomasza Czwartkiewicza). Jednym z fundamentów budowania relacji z klientami jest dobre poznanie oraz segmentacja odbiorców – taką segmentację studentów Krakowa jako klientów płatnych aktywności fizycznych prezentuje Szczepan Kościółek w 9 rozdziale. Natomiast na zakończenie Józef Fazan skupia się na innym fundamentalnym elemencie zarządzania marketingowego, czyli na produkcie, analizując strukturę produktu oferowanego przez polskich i zagranicznych trenerów personalnych intensywnie wykorzystujących Internet (rozdział 10).
Mamy nadzieję, że publikacja ta będzie inspirującą lekturą i pozwoli lepiej zrozumieć użyteczność profesjonalnego połączenia sportu i marketingu.
Dystrybutor/Dystrybutorzy

Katedra Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego

email kzt@uj.edu.pl

Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej

Publikacje naukowe

Kategoria Thema

SCB
Imprezy sportowe i zarządzanie w sporcie

Kategoria Thema

KJP
Komunikacja w biznesie

Kategoria Thema

KJ
Biznes i zarządzanie
Cena

brak ceny

produkt bezpłatny