Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=1525500
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=3114
Opis fizyczny
forma podstawowa
Forma produktu
szczegóły formy
zawartość podstawowa
zawartość dodatkowa
całkowita liczba stron publikacji elektronicznej z okładką włącznie
wielkość pliku
Opis bibliograficzny
typ wydania
numer wydania
miejsce wydania
język publikacji
imprint
pełna nazwa wydawcy
adres siedziby
30-348 Kraków
adres www
numer telefonu
data wydania
data upublicznienia metadanych
Opis marketingowy
Spis treści
Część I. Marka i wizerunek sportowy
Rozdział 1. Znaczenie marki i wycena jej wartości – analiza przypadku Ruch Chorzów S.A. (Igor Perechuda, Katarzyna Strąg), str. 7
Rozdział 2. Kreowanie marki Akademickiego Związku Sportowego wśród studentów UE Katowice (Kajetan Suchecki), str. 23
Rozdział 3. Wpływ organizacji igrzysk olimpijskich w 2008 roku na wizerunek marki „Chiny” (Marcin Widomski), str. 35
Rozdział 4. Sportowy wizerunek Miasta Krakowa (Paulina Dużyk-Dyna), str. 50
Rozdział 5. Prawne aspekty wykorzystania wizerunku sportowców i trenerów w działalności marketingowej klubów i związków sportowych (Mateusz Stankiewicz), str. 73
Część II. Zarządzanie marketingowe w sporcie
Rozdział 6. Lojalność kibiców klubów sportowych (Szczepan Kościółek), str. 88
Rozdział 7. Socjotechniki w marketingu klubów piłkarskich (Klaudia Mękal), str. 99
Rozdział 8. „Wisła Kraków to nasza historia” – marketing relacji w akcji crowdfundingowej klubu piłkarskiego (Tomasz Czwartkiewicz), str. 115
Rozdział 9. Segmentacja studentów na rynku płatnych usług sportowych (Szczepan Kościółek), str. 129
Rozdział 10. Produkt trenera personalnego doby Internetu (Józef Fazan), str. 143
Tekst promocyjny
Nota biograficzna
Dodatkowy opis
oznaczenie open access
opis pełny
Niniejsza monografia pprezentuje różne aspekty marketingu w sporcie oraz sportu w marketingu, przede wszystkim z perspektywy nauki zarządzania, ale także prawa i socjologii. Monografia ta składa się z dwóch części. Część pierwsza dotyczy budowy marki i wizerunku w sporcie i przez sport. Przedstawione zostały w niej zagadnienia wyceny marki klubu sportowego na przykładzie Ruchu Chorzów S.A. (rozdział 1 autorstwa Igora Perechudy i Małgorzaty Stępień) oraz budowy marki uczelnianego klubu AZS w niesportowej uczelni, jaką jest Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach (rozdział 2 autorstwa Kajetana Sucheckiego). Pokazane zostało także, w jaki sposób organizacja igrzysk letnich wpłynęła na wizerunek marki „Chiny” (przez Marcina Widomskiego w rozdziale 3) świadomie buduje swój wizerunek sportowy (rozdział 4 autorstwa Pauliny Dużyk-Dyny). Uzupełnieniem rozważań o marce i wizerunku sportowym jest przedstawienie aspektów prawnych wykorzystania wizerunków sportowców i trenerów przez kluby i związki sportowe (w rozdziale 5 napisanym przez Mateusza Stankiewicza).
Część druga monografii prezentuje wybrane zagadnienia z obszaru zarządzania marketingowego przedsięwzięciem sportowym. Punktem wyjścia jest rozdział 6 Szczepana Kościółka o sposobach budowania lojalności kibiców sportowych. Egzemplifikacją tych rozważań są dwie kolejne prace: rozdział 7, w którym Klaudia Mękal identyfikuje socjotechniki stosowane przez kluby piłkarskie Ekstraklasy w celu zwiększenia frekwencji stadionowej, oraz rozdział 8 przedstawiający udaną akcję finansowania społecznościowego Wisły Kraków z perspektywy marketingu relacji (autorstwa Tomasza Czwartkiewicza). Jednym z fundamentów budowania relacji z klientami jest dobre poznanie oraz segmentacja odbiorców – taką segmentację studentów Krakowa jako klientów płatnych aktywności fizycznych prezentuje Szczepan Kościółek w 9 rozdziale. Natomiast na zakończenie Józef Fazan skupia się na innym fundamentalnym elemencie zarządzania marketingowego, czyli na produkcie, analizując strukturę produktu oferowanego przez polskich i zagranicznych trenerów personalnych intensywnie wykorzystujących Internet (rozdział 10).
Mamy nadzieję, że publikacja ta będzie inspirującą lekturą i pozwoli lepiej zrozumieć użyteczność profesjonalnego połączenia sportu i marketingu.
Katedra Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego
Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
brak ceny