Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=1683284
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=3315
Opis fizyczny
Skład produktu
publikacja
Forma
forma podstawowa
publikacja elektroniczna on-line
Forma produktu
Publikacja elektroniczna online - szczegóły nieokreślone
Zawartość
zawartość podstawowa
Fotografie
zawartość dodatkowa
Tekst (do odczytu wzrokowego)
Wymiary/waga
szerokość
210
mm
wysokość
297 mm
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku
liczba stron całej zawartości
24
Strony
Korzystanie z publikacji
druk
Dozwolone z ograniczeniami
3
Liczba stron
Opis bibliograficzny
Tytuł
OBLICZA OBEJŚCIA - ŚLADY i TROPY
Podtytuł
Dąbrówka Tyślewicz
Rocznik
2013
Twórca
autor
Dąbrówka Tyślewicz
autor (fotograf)
Dąbrówka Tyślewicz
autor projektu graficznego
Zdrojewski, Lech J.
ISNI 0000000072392649
inna rola
Teresa Lasowa
Wydanie
typ wydania
Wydanie cyfrowe wzbogacone
numer wydania
1
miejsce wydania
Zblewo
Język
język publikacji
polski
Wydawca
imprint
Fundacja OKO-LICE KULTURY
pełna nazwa wydawcy
Fundacja OKO-LICE KULTURY
adres siedziby
ul. Modrzewiowa 5
83-210 Zblewo
83-210 Zblewo
adres www
numer telefonu
Data
data wydania
2013-09-07
data upublicznienia metadanych
2013-09-07
Opis marketingowy
Tekst promocyjny
W pracach które możemy oglądać na wystawie ,,OBLICZA OBEJŚCIA” urzeka mnie łatwość obserwacji
i trafność wyboru chwili zatrzymywanej w kadrze. Mało kto pokazuje prozaiczną rzeczywistość życia na wsi w tak
odmienny sposób. Ale czego możemy się spodziewać po osobie obdarzonej pasją i fascynacją światem przyrody
a w szczególności zwierząt. Dzięki autorce odkrywamy bogactwo form i kolorów różnych ras drobiu, podziwiamy
piękno koni zimnokrwistych i złudny spokój bydła. Zaglądamy do gołębników, na pastwiska i do przydomowych
ogródków tętniących pełnią życia swoich mieszkańców.
Dąbrówka Tyślewicz pokazuje też relację człowiek- zwierzę tak specyficzną w małych gospodarstwach:
pomoc zwierzęcia w uprawie roli, pozyskiwanie owczego runa czy na przykładzie zdjęcia które najbardziej
zapadło mi w pamięć – opiekę nad tym co przyszło na świat w porę czy nie w porę - spracowane ręce a w nich
kilkoro piskląt - trzydniowe kurczęta, wyklute pod koniec września, wzięte do domu, do ciepła i pielęgnowane przez
85-letnią gospodynię. Oglądając zaprezentowaną przez artystę niezwykłość tak zwykłych miejsc spodziewam się
kolejnych ciekawych realizacji.
In the works presented at the “Faces of a Yard.. I am enchanted by the ease of the observation and the relevance of the time retained in the
frame. Few artists show the prosaic reality of life in the countryside in such an unusual way. But what can we expect from a person endowed with
passion and fascination with the natural world and especially animals. Thanks to the author we can discover the rich forms and colours of different
breeds of poultry; we can admire the beauty of cold-blooded horses and the deceptive calmness of cattle. We look into lofts, pastures and small
gardens teeming with life of their residents.
Dąbrówka Tyślewicz reveals in her works this special human-animal relationship present at small farms: an animal helping in the field,
harvesting the fleece and the image which catches me most – a woman taking care of the new life which came into the world, no matter if the timing
wasn’t perfect – the hardworking hands holding three-day-old tiny chicks, hatched in late September and taken to a warm home shelter , nurtured
by an 85-year-old housekeeper speak for themselves.
Watching the unique character of usual pictures caught by the artist, I am looking forward to her future works.
i trafność wyboru chwili zatrzymywanej w kadrze. Mało kto pokazuje prozaiczną rzeczywistość życia na wsi w tak
odmienny sposób. Ale czego możemy się spodziewać po osobie obdarzonej pasją i fascynacją światem przyrody
a w szczególności zwierząt. Dzięki autorce odkrywamy bogactwo form i kolorów różnych ras drobiu, podziwiamy
piękno koni zimnokrwistych i złudny spokój bydła. Zaglądamy do gołębników, na pastwiska i do przydomowych
ogródków tętniących pełnią życia swoich mieszkańców.
Dąbrówka Tyślewicz pokazuje też relację człowiek- zwierzę tak specyficzną w małych gospodarstwach:
pomoc zwierzęcia w uprawie roli, pozyskiwanie owczego runa czy na przykładzie zdjęcia które najbardziej
zapadło mi w pamięć – opiekę nad tym co przyszło na świat w porę czy nie w porę - spracowane ręce a w nich
kilkoro piskląt - trzydniowe kurczęta, wyklute pod koniec września, wzięte do domu, do ciepła i pielęgnowane przez
85-letnią gospodynię. Oglądając zaprezentowaną przez artystę niezwykłość tak zwykłych miejsc spodziewam się
kolejnych ciekawych realizacji.
In the works presented at the “Faces of a Yard.. I am enchanted by the ease of the observation and the relevance of the time retained in the
frame. Few artists show the prosaic reality of life in the countryside in such an unusual way. But what can we expect from a person endowed with
passion and fascination with the natural world and especially animals. Thanks to the author we can discover the rich forms and colours of different
breeds of poultry; we can admire the beauty of cold-blooded horses and the deceptive calmness of cattle. We look into lofts, pastures and small
gardens teeming with life of their residents.
Dąbrówka Tyślewicz reveals in her works this special human-animal relationship present at small farms: an animal helping in the field,
harvesting the fleece and the image which catches me most – a woman taking care of the new life which came into the world, no matter if the timing
wasn’t perfect – the hardworking hands holding three-day-old tiny chicks, hatched in late September and taken to a warm home shelter , nurtured
by an 85-year-old housekeeper speak for themselves.
Watching the unique character of usual pictures caught by the artist, I am looking forward to her future works.
Nota biograficzna
DĄBRÓWKA
TYŚLEWICZ
artysta rzeźbiarz,
gdynianka,
absolwentka Gdańskiej PWSSP
(obecnie ASP),
adiunkt
w Katedrze Sztuk Wizualnych
Wydziału Architektury
Politechniki Gdańskiej.
TYŚLEWICZ
artysta rzeźbiarz,
gdynianka,
absolwentka Gdańskiej PWSSP
(obecnie ASP),
adiunkt
w Katedrze Sztuk Wizualnych
Wydziału Architektury
Politechniki Gdańskiej.
Kategoria Thema
AGNA
Zwierzęta w sztuce
Temat
konie
Temat
krowy
Temat
ptaki
Temat
gospodarstwo